top of page

Algemene Voorwaarden
 

Artikel 1 Definities

1. Studio Noord, gevestigd te Drachten, KvK-nummer 85009180, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als aanbieder.
2. De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als klant.
3. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan aanbieder tegen betaling een ruimte beschikbaar stelt aan klant en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.


 

Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al het aanbod, werkzaamheden, overeenkomsten en levering van diensten door of namens aanbieder waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door aanbieder in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.

3. Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden. Aanbieder is gerechtigd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen indien zij dit nodig acht. In een dergelijk geval zal zij een nieuwe versie van de algemene voorwaarden toezenden. Indien de nieuwe versie een ingrijpende wijziging bevat die nadelige gevolgen heeft voor klant, heeft de klant het recht om de overeenkomst te ontbinden.

4. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.

Artikel 3 Aanbod

1. Een aanbod voor specifieke wensen vervalt na 14 kalenderdagen.

2. Aanbieder kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

3. Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.

4. Een boeking is pas definitief na ontvangst van een reserveringsbevestiging.

Artikel 4 Tarieven en betalingen

1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

2. Huurtarieven zijn exclusief btw en inclusief gebruik van gas, water en elektra. Optioneel kan de studio ook met fotograaf worden geboekt.

3. Met acceptatie van het aanbod ontstaat de verplichting tot betaling. Een datum is pas definitief gereserveerd na volledige betaling, tenzij anders overeengekomen.

4. Indien er meer tijd is gewenst dan vooraf overeengekomen, dient klant uren bij te boeken. Dit is enkel mogelijk wanneer er niet reeds een andere reservering is gemaakt voor het extra gewenste tijdsbestek. Aanbieder kan niet garanderen dat gebruik kan worden gemaakt van de ruimte buiten het in eerste instantie gereserveerde moment.

5. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Aanbieder heeft het recht de vergoedingen op enig moment, wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen. Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan de klant. Tarieven zullen niet worden aangepast voor lopende overeenkomsten.

6. Een boeking dient direct bij boeking te worden betaald, tenzij anders overeengekomen.

7. Indien de klant in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de klant.

Artikel 5 Verplichtingen klant

1. Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan aanbieder.

2. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Aanbieder zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.

3. Klant vrijwaart aanbieder voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.

4. Klant is gehouden zich aan de geldende huisregels te houden.

Artikel 6 Uitvoering van de overeenkomst

1. Aanbieder voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Aanbieder is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat klant beoogde.

2. De ruimte is gelijkvloers en rolstoeltoegankelijk.

3. In de ruimte zijn groepen met een maximum van 15 personen toegestaan, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen..

4. Klant is zelf verantwoordelijk voor ontvangst van gasten waar tijdens het tijdslot mee worden gewerkt. Aanbieder zal aanwezig zijn aan het begin en einde van het tijdslot, tenzij anders overeengekomen.

5. In het aanbod is vermeld welke items aanwezig zijn op locatie en voor welke items klant zelf zorg dient te dragen.

6. Koffie en thee zitten bij de huurprijs inbegrepen. Tevens kan er gebruik worden gemaakt van een keuken met magnetron en koelkast. Klant dient het gebruikte servies zelf in de vaatwasser te plaatsen.

7. Het is niet toegestaan schoenen te dragen in de studio, met een uitzondering voor modellen tijdens het shooten.

8. Het is verboden brandgevaarlijke zaken, (vuur)wapens, huisdieren, gekleurde poeder of artikelen die kunnen leiden tot schade of vervuiling van de ruimte te gebruiken. Tevens is roken in en rond het pand niet toegestaan.

9. De studio kan niet worden gebruikt voor kinderen, feestjes of partijen.

10. Het is niet toegestaan in de ruimte seksuele handelingen te verrichten.

11. Klant dient na het tijdslot zorg te dragen voor het schoon achterlaten van de ruimte, op dezelfde manier als dat de ruimte is opgeleverd. Indien de ruimte niet schoon wordt achtergelaten is aanbieder gerechtigd schoonmaakkosten door te berekenen aan klant.

12. Klant dient bij het verlaten van de ruimte alle deuren, inclusief de nooduitgang, te sluiten.

13. Indien in strijd met dit artikel wordt gehandeld is aanbieder gerechtigd een boete ter hoogte van de huurkosten in rekening te brengen, tenzij de kosten die gepaard gaan met de overtreding dit bedrag overschrijden.

Artikel 7 Reservering

1. Een reservering dient minstens 24 uur voor het gewenste tijdslot te worden geplaatst.

2. Klant huurt de ruimte voor een vooraf overeengekomen periode van 2 uur, 4 uur, 8 uur, 10 uur of 12 uur.

3. Indien klant te vroeg aanwezig is, is het niet mogelijk de ruimte te betreden.

4. Klant dient bij het kiezen van een tijdslot rekening te houden met gewenste voorbereiding en uitloop in geval van een eventuele volgende boeking. De ruimte dient opgeruimd en schoon te zijn voor het einde van het tijdslot. Bij uitloop is aanbieder gerechtigd meerkosten in rekening te brengen. De uitloop start direct na het einde van het geboekte tijdslot en meerkosten zullen worden berekend in tijdsblokken van 30 minuten.
 

Artikel 8 Pakketten

1. Pakketten dienen geheel vooraf te worden betaald en zijn tot een jaar na aankoop geldig. Na deze periode komen niet gebruikte uren te vervallen zonder restitutie van het reeds betaalde bedrag.

2. Het is de eigen verantwoordelijkheid van klant tijdig de gewenste datum te boeken. Indien de gewenste datum niet meer beschikbaar is, geeft dit geen recht op restitutie van het aangeschafte pakket.

3. Pakketten zijn enkel in te wisselen met gebruik van de naamsgebonden kortingscode in het boekingssysteem. Uren binnen een pakket zijn niet overdraagbaar. Er kan niet onder een andere naam worden geboekt.

Artikel 9 Annulering en overmacht

1. Aanbieder heeft het recht een boeking te weigeren.

2. Aanbieder is bevoegd om de overeenkomst te beëindigen wanneer nieuwe feiten of omstandigheden ontstaan, waardoor er sprake is van een verstoring van de vertrouwensrelatie. Aanbieder is in een dergelijk geval niet gehouden tot een schadevergoeding.

3. Wanneer onvoorziene omstandigheden zich voordoen en aanbieder hierdoor verhinderd is de opdracht uit te voeren, kan aanbieder de overeenkomst onderbreken of verplaatsen. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen of de ruimte, welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst nodig zijn.

4. Indien aanbieder verhinderd is de opdracht uit te voeren, zal zij zich inspannen om de werkzaamheden te verplaatsen naar een ander moment. Indien dit niet mogelijk is, heeft klant recht op ontbinding van de overeenkomst.

5. Indien klant de boeking wenst te annuleren is aanbieder gerechtigd de volgende annuleringsvoorwaarden in rekening te brengen: bij annulering tussen 7 kalenderdagen en 48 uur voorafgaand aan de boeking, wordt 25% van de boekingskosten in rekening gebracht, bij annulering tussen 48 en 24 uur voor het geboekte tijdslot is dit 50%, en bij annulering binnen 24 uur wordt 75% in rekening gebracht.

6. Klant kan een boeking tot 7 kalenderdagen voorafgaand aan het geboekte tijdslot eenmaal kosteloos verzetten, indien deze nieuwe datum beschikbaar is. De boeking kan in overleg ook aan een ander worden overgedragen.

7. In geval van overmacht kunnen partijen de overeenkomst onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, niet uitgevoerd kan worden door omstandigheden waar partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen. Gedacht kan worden aan ziekenhuisopnames, ongevallen, brand, een pandemie of overheidsmaatregelen.

8. In geval van een b2c-overeenkomst kan klant niet verplicht worden de overeenkomst te verplaatsen. De verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst worden opgeschort, zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Wanneer deze situatie zich voordoet, zoeken partijen samen naar een oplossing. Wanneer de situatie voortduurt zonder een passende oplossing, hebben partijen het recht om de overeenkomst te ontbinden zonder ongedaanmaking. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden opeisbaar.

9. In het geval van een b2b-overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen. De betalingsverplichting blijft in stand, tenzij dit anders is overeengekomen.

10. Indien klant de overeenkomst wil verplaatsen wegens een pandemie, maar de overheidsmaatregelen voortzetting van de overeenkomst, al dan niet in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, is aanbieder gerechtigd de kosten die samengaan met de verplaatsing in rekening te brengen.

11. Aanbieder is niet verantwoordelijk voor het hebben van voldoende daglicht in de studio. Indien er tijdens een boeking sprake is van slecht weer, waardoor het licht minder is dan verwacht, is dit geen reden voor annulering of een vorm van compensatie. De klant is te allen tijde eindverantwoordelijke voor het meenemen van bijvoorbeeld extra apparatuur.

Artikel 10 Aansprakelijkheid schade

1. Aanbieder is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.

2. Aanbieder is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.

3. Aanbieder is niet verantwoordelijk voor daden en handelingen, daarmee inbegrepen vertragingen, die door leveranciers zijn veroorzaakt.

4. Aanbieder kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet functioneren van apparatuur of netwerkverbindingen.

5. Klant is zelf verantwoordelijk voor overschrijding van het overeengekomen tijdsbestek.

6. Klant is volledig verantwoordelijk voor het gedrag van de gasten betrokken bij de overeenkomst.

7. Klant is gehouden over een geldige WA verzekering te beschikken.

8. Indien klant schade toebrengt aan materiaal is deze gehouden de vervangingswaarde te vergoeden. Aanbieder is tevens gerechtigd de gederfde inkomsten in rekening te brengen. 9. In het geval dat aanbieder een schadevergoeding verschuldigd is aan klant voor het veroorzaken van directe schade bedraagt de schade niet meer dan tweemaal het bedrag dat door aanbieder aan klant in rekening is gebracht, tenzij redelijkheid en billijkheid anders vergt.

10. Klant vrijwaart aanbieder tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door aanbieder geleverde diensten.

Artikel 11 Intellectueel eigendom

1. De intellectuele eigendomsrechten op de door aanbieder aan klant ter beschikking gestelde materialen en informatie berusten bij aanbieder. Het is klant nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie en informatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.

2. Met het aangaan van de overeenkomst geeft klant aanbieder toestemming om beeldmateriaal en merknamen te gebruiken voor portfolio, eigen website, advertenties, social media, tijdschriftartikelen, drukwerk, beursmateriaal en demonstratiemateriaal, tenzij vooraf uitdrukkelijk bezwaar wordt gemaakt. Indien er persoonsgegevens zichtbaar zijn op dit materiaal zal worden gewerkt met een toestemmingsformulier.

Artikel 12 Bijzondere bepalingen

1. Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen.

2. Aanbieder is gehouden klanten of gasten die zich niet aan de huisregels houden of hinder opleveren, uit te sluiten van het pand.

Onder hinder wordt onder andere verstaan geluidsoverlast. Klant dient te allen tijde rekening te houden met de omgeving.

3. Onder hinder wordt onder andere verstaan geluidsoverlast. Klant dient te allen tijde rekening te houden met de omgeving.

Artikel 13 Klachten

1. Klant is verplicht om klachten over facturen en/of de geleverde diensten binnen 14  kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan aanbieder. Voor particulieren geldt een klachtentermijn van 2 kalendermaanden.

2. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

Artikel 14 Geschillenbeslechting

1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.

2. Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

3. Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin aanbieder is gevestigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.

4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens aanbieder en betrokken derden 12 maanden.

bottom of page